Veelgestelde vragen

Hoe werkt deze dienstverlening?

Via de optie “zoeken” in het menu verschijnt er een scherm met een zoekbalk. Typ hier de naam van de organisatie waar u meer informatie over wilt ontvangen. Klik op “Zoek organisatie”

Stap 1:
Er verschijnt een lijst met zoekresultaten die voldoen aan uw zoekterm. Kies bij de juiste entiteit op de knop “Meer informatie”.

Stap 2:
Maak hier de keuze welke informatie u wilt ontvangen. Momenteel heeft u de keuze uit een D-U-N-S-rapport of een Kredietrapport. Bij het kredietrapport kunt u ook aangeven in welke taal u dit rapport wilt ontvangen. Getoonde tarieven zijn altijd ex BTW.

Stap 3:
Vul hier uw naam, e-mailadres en telefoonnummer in. Selecteer het land waar uw bedrijf gevestigd is en zoek vervolgens naar uw eigen bedrijf. De velden met adresgegevens en BTW-nummer (indien beschikbaar) worden daarna automatisch door ons ingevuld. Een BTW-nummer is verplicht.

Kies rechts van het venster de gewenste betaalmethode. U heeft de keuze uit iDEAL (alleen Nederland), Credit Card (meest gangbare Credit Cards), Bancontact (alleen België), KBC/CBC (alleen België) en ING Home’Pay (alleen België).

U dient akkoord te gaan met de Privacy Policy en de Algemene Voorwaarden.

Nadat u drukt op de knop “Bestelling Afronden”, wordt u doorgestuurd naar de pagina van onze betaalprovider. Hier kunt u veilig en versleuteld de bestelling afrekenen. Nadat de bestelling is afgerond controleert het systeem of de betaling op de juiste manier is verwerkt. Deze controle kan 5 minuten in beslag nemen. U ontvangt de bestelling met factuur binnen 5 minuten op het e-mailadres dat u heeft opgegeven.

Ik heb problemen om een bedrijf te vinden. Wat moet ik doen?

Het kan zo zijn dat u zoekt naar een bedrijf maar deze niet kunt vinden in onze database. Daar zijn meerdere redenen voor te bedenken.

  1. Het bedrijf is onlangs opgericht. In sommige landen kan de verwerking langer duren dan in Nederland, België of Luxemburg. Probeer het later nogmaals;
  2. U zoekt op een handelsnaam die niet langer meer gelinkt is aan een onderneming. In dit geval is het goed om na te gaan wat de officiële naam is waaronder het bedrijf staat ingeschreven bij de lokale kamer van koophandel;
  3. U heeft een typfout gemaakt in de naam;
  4. Het systeem kan soms moeite hebben bij de verwerking van speciale tekens zoals “&$*#”. Probeer de zoekopdracht zonder deze tekens.

Indien bovenstaande niet van toepassing is, helpen we u graag verder met de zoektocht. Wilt u hierover in contact? Customer Service van Altares Dun & Bradstreet via telefoonnummer: +31 (0)10 710 95 60 (Nederland) en T: +32 (0)2 481 83 00 (België)

Ik kan bij de factuurgegevens mijn adresgegevens niet invullen. Wat moet ik doen?

Deze velden zijn geblokkeerd en kunt u niet zelf invullen. U kunt zoeken op bedrijfsnaam. Er verschijnt een lijst met zoekresultaten. Selecteer hier uw eigen organisatie. De rest van de velden worden automatisch ingevuld.

Ik ben een particulier. Kan ik ook bij jullie terecht?

Nee dat is niet mogelijk. Altares Dun & Bradstreet verstrekt uitsluitend rapporten en informatie aan zakelijke afnemers.

Hoe kan ik afrekenen?

Altares Dun & Bradstreet werkt voor het afrekenen samen met de betaalprovider Mollie uit Amsterdam, Nederland. Via de website zijn de volgende betaalmethodes beschikbaar gemaakt: iDEAL (alleen Nederland), Credit Card (meest gangbare Credit Cards), Bancontact (alleen België), KBC/CBC (alleen België) en ING Home’Pay (alleen België).

De betalingen vinden in een beveiligde omgeving plaats.

Kan ik ook achteraf op rekening betalen?

Dit is helaas niet mogelijk. De bestelling dient direct te worden afgerekend.

Ik heb problemen met afrekenen. Wat moet ik doen?

We hebben ons best gedaan om problemen tijdens het afrekenen zoveel als mogelijk te voorkomen. Helaas kan het voorkomen dat het afrekenen niet lukt.

  1. Uw bank/betaalmethode heeft een storing. Probeer het dan later nogmaals.
  2. Onze betaalprovider heeft een storing. Probeer het dan later nogmaals.
  3. Ons systeem heeft een storing. Probeer het later dan nogmaals.
  4. Uw bedrijf kan niet gevonden worden bij het invullen van bedrijfsgegevens. Neem contact met ons op.

Indien u een onverwachte foutmelding ziet, kunt u contact opnemen met de afdeling Customer Service van Altares Dun & Bradstreet via telefoonnummer: +31 (0)10 710 95 60 (Nederland) en T: +32 (0)2 481 83 00 (België). Bij technische problemen zullen zij de juiste afdelingen inschakelen om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Ik heb geen e-mail ontvangen. Wat moet ik doen?

Dat is heel vervelend. In de meeste gevallen heeft u de e-mail binnen 5 minuten ontvangen. Het systeem heeft die tijd nodig om de betaling te verifiëren. Heeft u na 10 minuten nog geen e-mail ontvangen. Controleer dan eerst het volgende:

  1. Controleer allereerst of de betaling is gelukt. Controleer of er een afschrijving is geweest van uw bankrekening of dat er een bedrag is gereserveerd op uw Credit Card. Indien dit het geval is, dan is de e-mail waarschijnlijk nog naar u onderweg.
  2. Controleer uw folder met ongewenste e-mail. We investeren veel middelen om de aflevering van e-mail te waarborgen. Toch kan het voorkomen dat uw e-mailclient de e-mail als spam herkent.
  3. Heeft u het juiste e-mailadres ingevuld? Het kan zo zijn dat u per ongeluk een typfout heeft gemaakt in het e-mailadres. Het systeem kan dit niet zelf herstellen. Neem hiervoor contact op met Customer Service. Zij kunnen in de meeste gevallen nagaan of de e-mail is uitgestuurd en naar welk e-mailadres. Zij kunnen in dergelijke gevallen de bestelling nasturen.

In de meeste gevallen heeft u de e-mail binnen 5 minuten ontvangen. Indien u na 10 minuten nog geen e-mail heeft ontvangen kunt u contact opnemen met de afdeling Customer Service van Altares Dun & Bradstreet via telefoonnummer: +31 (0)10 710 95 60 (Nederland) en T: +32 (0)2 481 83 00 (België).

Ik ben de e-mail met mijn bestelling kwijtgeraakt, kunnen jullie deze nog een keer toezenden?

Nee dat is helaas niet mogelijk. Na verzending en ontvangst verwijderd het systeem deze gegevens. We bewaren alleen nog de metadata over de order voor administratieve doeleinden. Alleen indien de bezorging is vertraagd door bijvoorbeeld een onjuist e-mailadres is het mogelijk om de order nogmaals te verwerken en na te sturen.

Wilt u hierover in contact? Customer Service van Altares Dun & Bradstreet via telefoonnummer: +31 (0)10 710 95 60 (Nederland) en T: +32 (0)2 481 83 00 (België).

Welke gegevens verzamelen jullie? En, hoe en hoe lang bewaren jullie mijn gegevens?

We hebben de wettelijke verplichting om gegevens over transacties 7 jaar te bewaren. We bewaren deze gegevens in een goed beveiligde omgeving.

Bij Altares Dun & Bradstreet wordt de volgende informatie beveiligd opgeslagen:

  • Voor- en achternaam
  • E-mailadres
  • Telefoonnummer
  • Bedrijfsnaam
  • Adresgegevens
  • Land
  • BTW-nummer
  • Order informatie (datum, product en betaalmethode)

Bij de betaalprovider wordt de volgende informatie beveiligd opgeslagen:

  • Totaalbedrag
  • Voor- en achternaam
  • Betaalmethode (afhankelijk van de betaalmethode ook IBAN/BIC)

De opslag en beveiliging van deze informatie wordt doorlopend getoetst tegen de nieuwste standaarden. Voor meer informatie over de opslag van persoonsgegevens kunt u contact opnemen met de Data Privacy Officer via dpo@altares.com

Waar heeft u de (financiële) informatie uit de rapporten vandaan?

Altares Dun & Bradstreet verzameld bedrijfsgegevens uit tienduizenden databronnen van over de hele wereld. Belangrijke leveranciers voor gegevens in Nederland en België is de Kamer van Koophandel, Kruispuntbank voor Ondernemingen, het Staatsblad, rechtbanken, media, openbare bronnen en partners uit het DunTrade netwerk.

Dun & Bradstreet verwerkt alle jaarcijfers die bij de Kamer van Koophandel worden gedeponeerd. Dun & Bradstreet heeft een overeenkomst met de KvK die deze gegevens na deponering en verwerking levert. Daarnaast, in geval er geen financiële gegeven beschikbaar, zijn, modelleert D&B zeer beperkt gegevens om daarmee een indicatie van de grootte van de onderneming te kunnen geven.

De informatie in het kredietrapport lijkt verkeerd. Wat kan ik doen?

Dun & Bradstreet werkt volgens het eigen gepatenteerde DUNSRight kwaliteitsproces. Toch kan het in zeldzame gevallen voorkomen dat u gegevens in een product tegenkomt die foutief zijn. Dat is enorm vervelend.

We denken graag mee over hoe we dit voor u kunnen oplossen. Hier hebben we vaste protocollen voor.

Indien u Dun & Bradstreet wilt voorzien van aanvullende informatie kunt u ons een verzoek om verwerking en opname in onze producten per email zenden. Wees u ervan bewust dat Dun & Bradstreet alleen gegevens kan verwerken als aan alle relevante eisen is voldaan.

Bijvoorbeeld: Als u D&B wilt voorzien van een aanvullende Winst- en Verliesrekening, dan dient dit voor hetzelfde boekjaar te gelden als de meest recente balans gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. Daarnaast moet duidelijk dat u gemachtigd bent om namens de onderneming op te treden. In dit geval dienen ook de aanvullende cijfers vastgesteld te zijn en gevalideerd/geauditeerd door uw accountant of administrateur (zowel de vaststelling alsook validatie/auditering door uw accountant of administratiekantoor moet duidelijk blijken uit de aangeleverde stukken).

Zodra de gegevens zijn geanalyseerd en opgenomen in de D&B-producten, zal deze informatie beschikbaar komen voor alle Dun & Bradstreet klanten die hierom vragen.

Let op! D&B verwerkt geen kwartaalcijfers of andere tussentijdse financiële rapportages, enkel de jaarcijfers.

Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?

Dun & Bradstreet heeft tot doel u te allen tijde te voorzien van een betrouwbare en consistente service.

Mocht u echter niet tevreden zijn met de service die wij u gegeven hebben dan kunt u hiervan schriftelijk melding maken bij het Dun & Bradstreet Customer Services team.

Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn verzoeken we u de klacht zo volledig mogelijk te omschrijven.

Wanneer we uw klacht in goede orde hebben ontvangen, zullen we u een uniek referentienummer verstrekken waarmee uw klacht wordt geïdentificeerd. Wij zullen alles in het werk stellen om uw klacht op te lossen en u een gepaste response te geven binnen 3 werkdagen.

U kunt ons aanschrijven via het volgende e-mail adres: customerservicesbenelux@altares.com

Of via het volgende adres:
Dun & Bradstreet B.V.
T.a.v. Customer Services Team
Otto Reuchlinweg 1032
3072 MD Rotterdam
Nederland